polski angielski niemiecki czeski
Sobota, 27 kwietnia 2024 r. Imieniny: Sergiusza, Teofila, Zyty
Tryb ałatwiania spraw

 

Uwaga!

 


Właściwość miejscowa rzecznika :

Powiatowy  Rzecznik Konsumentów w Lubaniu wykonując zadanie powiatu jakim jest ochrona konsumentów udziela porad prawnych i pomocy wyłącznie mieszkańcom powiatu lubańskiego.


Konsumenci z innych powiatów winni zgłaszać się po poradę prawną do rzeczników działających
w starostwach powiatowych i miastach na prawach powiatu zgodnie z ich miejscem zamieszkania bez względu na miejsce dokonania zakupu towaru lub zawarcia umowy.


 

Z pomocy Rzecznika mogą korzystać konsumenci, tj. osoby, które nabywają towar (rzecz ruchomą) bądź też zawierają umowę z przedsiębiorcą dla celów niezwiązanych z działalnością gospodarczą.

Porady prawne mieszkańcom powiatu lubańskiego udzielane są:

  • osobiście
  • telefonicznie,
  • e-mail
  • korespondencyjnie.

Rzecznik udziela porad i informacji bezpłatnie.


Zwracając się do Powiatowego Rzecznika Konsumentów o podjęcie interwencji - konsumenci powinni złożyć wniosek zawierający:

  1. imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz telefon wnioskodawcy
  2. oznaczenie przedsiębiorcy wraz z jego danymi adresowymi
  3. szczegółowy opis sprawy,
  4. sprecyzowanie żądań (wymiana towaru, obniżenie ceny, zwrot pieniędzy),

do wniosku należy załączyć kopie dokumentów związanych ze sprawą:

  1. dowód zakupu (paragon, faktura) bądź umowę o świadczenie usługi, której sprawa dotyczy
  2. zgłoszenie reklamacyjne
  3. odpowiedź sprzedawcy z ewentualną opinią rzeczoznawcy
  4. wszelką korespondencję w sprawie.

 

Dokumenty można składać osobiście w Biurze Rzecznika Konsumentów bądź przesłać pocztą, faxem lub drogą elektroniczną.  


Zgłaszając się do rzecznika osobiście należy przynieść ze sobą wszystkie dokumenty
istotne w sprawie

 

 (np. paragon, fakturę, zamówienie, umowę, wszelkiego rodzaju regulaminy, złożone reklamacje, ewentualnie prowadzoną z przedsiębiorcą korespondencję, etc.).

Analiza dokumentacji w znaczący sposób ułatwi rozpoznanie problemu i umożliwi udzielenie prawidłowej informacji i wskazanie skutecznej drogi dochodzenia roszczeń konsumenckich.

Konsument, który przewiduje złożenie do rzecznika wniosku o wystąpienie do przedsięborcy powinien przygotować kopie istotnyh w sprawie dokumentów.