Uwaga!
Właściwość miejscowa rzecznika :
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Lubaniu wykonując zadanie powiatu jakim jest ochrona konsumentów udziela porad prawnych i pomocy wyłącznie mieszkańcom powiatu lubańskiego.
Konsumenci z innych powiatów winni zgłaszać się po poradę prawną do rzeczników działających
w starostwach powiatowych i miastach na prawach powiatu zgodnie z ich miejscem zamieszkania bez względu na miejsce dokonania zakupu towaru lub zawarcia umowy.
Z pomocy Rzecznika mogą korzystać konsumenci, tj. osoby, które nabywają towar (rzecz ruchomą) bądź też zawierają umowę z przedsiębiorcą dla celów niezwiązanych z działalnością gospodarczą.
Porady prawne mieszkańcom powiatu lubańskiego udzielane są:
- osobiście
- telefonicznie,
- korespondencyjnie.
Rzecznik udziela porad i informacji bezpłatnie.
Zwracając się do Powiatowego Rzecznika Konsumentów o podjęcie interwencji - konsumenci powinni złożyć wniosek zawierający:
- imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz telefon wnioskodawcy
- oznaczenie przedsiębiorcy wraz z jego danymi adresowymi
- szczegółowy opis sprawy,
- sprecyzowanie żądań (wymiana towaru, obniżenie ceny, zwrot pieniędzy),
do wniosku należy załączyć kopie dokumentów związanych ze sprawą:
- dowód zakupu (paragon, faktura) bądź umowę o świadczenie usługi, której sprawa dotyczy
- zgłoszenie reklamacyjne
- odpowiedź sprzedawcy z ewentualną opinią rzeczoznawcy
- wszelką korespondencję w sprawie.
Dokumenty można składać osobiście w Biurze Rzecznika Konsumentów bądź przesłać pocztą, faxem lub drogą elektroniczną.
Zgłaszając się do rzecznika osobiście należy przynieść ze sobą wszystkie dokumenty
istotne w sprawie
(np. paragon, fakturę, zamówienie, umowę, wszelkiego rodzaju regulaminy, złożone reklamacje, ewentualnie prowadzoną z przedsiębiorcą korespondencję, etc.).
Analiza dokumentacji w znaczący sposób ułatwi rozpoznanie problemu i umożliwi udzielenie prawidłowej informacji i wskazanie skutecznej drogi dochodzenia roszczeń konsumenckich.
Konsument, który przewiduje złożenie do rzecznika wniosku o wystąpienie do przedsięborcy powinien przygotować kopie istotnyh w sprawie dokumentów.